Garantie XLMusic.nl, XLstyle Webshops
Op al onze nieuwe producten geldt altijd de officiele garantie van de fabrikant. Dus maximale zekerheid. Op de meeste producten geven wij minimaal 2 of 3 jaar. En op sommige merken zelfs 4 of 5 jaar! Hieronder lees je precies wat de XL service garantie inhoudt en hoe je daar gebruik van kunt maken mocht je het nodig hebben.Top Producten
Zo goed als alle producten die we verkopen testen en evalueren we zelf. Dus hiermee geven we je een eerste garantie dat de producten in de hoogste kwaliteitsklasse vallen van de producttypen. Hierdoor hebben wij gelukkig dan ook weinig klanten die gebruik hoeven te maken van garantie. En mocht het dan toch een keer nodig zijn, dan kunnen wij ook echt XL service verlenen! Dus in de meeste gevallen heb je waarschijnlijk nooit garantie nodig. En mocht het toch een keer zo zijn, dan ben je verzekerd van een hele goede afhandeling.180 dagen gratis retour voor service!
Bij onze webshops leveren wij XL service. Mocht er ook maar iets binnen het eerste half jaar na aankoop van uw product zijn waardoor je product voor service naar ons of naar het service centrum van het betreffende merk moet voor controle, reparatie, omruil of service dan is je retour altijd kosteloos en nemen wij de verzendkosten voor onze rekening! En natuurlijk de verzendkosten van het product terug na omruil of reparatie zijn onder garantie bij ons ook altijd gratis! Heb je dus een product wat defect of niet functioneert het niet naar behoren? Bel of email ons en wij gaan voor je aan de slag.Wat valt onder garantie?
Voor nieuwe producten geldt altijd minimaal 2 jaar garantie. Dus elk gebrek aan het product wat direct met het product te maken heeft en wat bijvoorbeeld een productiefout is of later ontstaat omdat het product niet goed geproduceerd is, valt onder de garantie. Voor producten die wij zelf als zeer goed getest hebben, is dat meestal zelfs 3 of 4 jaar dat productfouten gratis gerepareerd worden. Dit staat per product aangegeven op de factuur, en op de product pagina. Problemen door slijtage, schade door ongelukjes of verkeerd gebruik vallen bijna nooit onder garantie.Wat valt onder een verzekering?
Alle mankementen aan producten die niet onder product fouten vallen zijn mogelijke verzekeringsgevallen. Denk aan het vallen of stoten van het product. Er verkeerd mee omgaan, ongelukjes, slijtage, vochtschade etc. Kortom alles waar het product eigenlijk zelf niet de oorzaak van het defect is. In veel gevallen kun je de schade toch vaak kosteloos laten repareren. Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van uw woonhuis verzekering of aansprakelijkheidsverzekering als iemand uw product geleend heeft. Of je kunt bij aankoop via ons een verzekering afsluiten bij sommige producten. Of een bedrijfsverzekering als je het product bedrijfsmatig gebruikt. Heb je dus schade als gevolg van een ongelukje wat niet onder de standaard product garantie valt dan kan het product toch misschien gerepareerd worden zonder kosten. Neem hiervoor contact met ons op en we helpen u graag verder!Verbruiksproducten
Soms zijn bepaalde producten geen standaard producten. Veel elektronica zijn standaard producten maar sommige onderdelen en producten zijn ook gevoelig voor verbruiks of slijtage producten. Denk bijvoorbeeld aan een batterij of oplaadbare accu. Een standaard batterij kun je maar 1 keer gebruiken. En ook veel oplaadbare batterijen en accu's zijn een beperkt aantal keren op te laden. Na elke keer opladen zijn ze iets versleten en hebben ze iets minder capaciteit. De standaard garantie op ingebouwde accu's is dus meestal ook beperkt tot een half jaar.Slijtage
Slijtage is ook soms een verwarrend begrip. Slijtage valt soms wel onder garantie en soms ook niet. Slijtage door veelvuldig gebruik, en verkeerd gebruik valt eigenlijk bijna nooit onder garantie. Denk bijvoorbeeld aan het heel intensief gebruiken van een product. Of het dubbel vouwen van een geluidskabeltje. Of het verkeerd aansluiten van een speaker. Kabelbreuk en elektronische schade van dit soort slijtage valt bijna nooit onder garantie. Mogelijk weer wel onder een verzekering. Bij gebruik van producten is slijtage dus meestal niet een garantie kwestie.Slijtage als gevolg van een productfout, bijvoorbeeld door een ontwerpfout, weer wel. In bijna alle gevallen kunnen wij je telefonisch of per email hier al bij helpen. En in veel gevallen kunnen wij ook voor je onder coulance met leveranciers toch een oplossing bieden. Vragen kan dus altijd!
Garantie afhandeling
Voor bijna alle garantie afhandelingen hoef je alleen maar het bestel of klantnummer te hebben. Of eventueel het email adres waarmee de bestelling gedaan is. Je hoeft dus niet het bonnetje of factuur weer helemaal op te zoeken en wij kunnen dus direct nakijken om welk product het gaat en helpen uw probleem op te lossen. Voor sommige producten is een speciaal garantie certificaat waarop je vaak direct kan zien welke onderdelen en gebreken wel en niet onder garantie vallen.Professioneel advies van XLmusic.nl Experts? Stel een vraag